Assalamualaikum, selamat datang ke DuniaUmmiNadia ~ Inilah Kehidupanku . Perkongsian hidup dan juga pengalaman sebagai seorang isteri & ibu juga perkongsian tips/info2 kesihatan serta produk kesihatan SHAKLEE untuk kehidupan yang lebih baik.

SID : 961849
COD : Bentong, Pahang dan kawasan sekitarnya
Pos : Ke Seluruh Malaysia & Brunei
.

Thursday 22 May 2014

E-book percuma DIET cara berkesan

Suami nadia dop tengah buat e-book.. 

Perkongsian bagaimana suami nadia menurunkan berat badan daripada 89 kg kepada 73 kg dalam masa 4 bulan.. (perut buncit pun dah hilang, kempis jer)


Lepas siap e-book nie nak bagi percuma jer kepada sesiapa yang nak.. hahaha..


Sebab apa nak bagi percuma?

Sebab excited... nak diet bukan susah sebenarnya.. yang penting kena ada ilmu.. Ramai org diet tapi tak berjaya sebab tiada ilmu... diet bukan KELAPARAN.. 

Diet adalah bagaimana kita menyusun pengambilan kalori kita dan kita tahu banyak mana nak ambil karbo, protein, lemak dan air..


Diet cara berkesan


Dalam e-book nie juga nak ajar senaman simple bagaimana nak hilangkan lemak di badan secara efisien.. Ada orang fikir kalau nak bakar lemak buat la senama kardio.. maka dia pun berlari lah di atas treadmill dengan kelajuan 11km/j dalam masa 20 minit.. hahaha.. buang masa dan buang tenaga jer.. Salah cara tu..Kenapa salah? sebab pembakaran lemak mesti dengan kahadiran oksigen.. Kalau korang lari laju 20 minit tu dh jadi 'hutang' oksigen.. (sila rujuk buku biologi form 5)

Dalam e-book nanti, suami nadia juga akan ajar bagaimana senaman kardio moden dibuat selama 15 minit bersamaan dengan kardio tradisional dibuat selama 1 jam.. 

Semua perkongsian adalah apa yang suami sendiri praktikkan.. bukan teori semata-mata.. 

Ingatlah.. perut buncit dan badan gempal itu bukan sunnah nabi.. ia juga boleh jadi 'ibu' kepada penyakit... Belajar lah dari sekarang... 

JOM PAKAT BUANG PERUT BUNCIT...

*Pssstttt!!! bagi masa kepada suami nadia sebulan setengah untuk siapkan e-book nie. Suami kata nak hasilkan e-book terbaik yang tak boring untuk dibaca... Tunggu ya... Hari nie dah bertarikh 22/5/2014... InsyaAllah paling lewat 22/6/2014 e-book nie akan siap dan akan diberi secara percuma..

* Siapa yang nak juga sila tinggalkan e-mail di ruangan komen.. =)

===============================================================
# Pengedar Set Diet Shaklee Bentong dan Kawasan sekitarnya - COD #
# Pengedar sah Shaklee, pengeposan ke seluruh Malaysia dan juga Brunei #

Puan NaDia ShazwAni
ID : 961849
013-3934946 (WhatsApp/WeChat/Telegram/SMS)
Page FB : Info Kesihatan Sekeluarga

No comments:

Post a Comment